Nurkowanie Zakrzówek (Kraków)

DOJAZD na nurkowanie

Najwygodniej jest trafić do TESCO przy ul. Kapelanka. wyjeżdżając na wprost z TESCO trafiamy w małą uliczkę (ul. Pychowicka), która natychmiast skręca w lewo. (Po ok. 30m na prawo znajduje się klub Kraken.) Po ok. 300m znajdziemy się na skrzyżowaniu z kapliczką. Skręcamy w prawo jedziemy patrzymy w lewo a tu woda(i oto chodzi :) ). Po ok. 150m dotrzemy do bramy.

Na zalewie Zakrzówek są dwa zejścia do miejsc z których można rozpocząć nurkowanie:
PIERWSZE: przez bramę z wygodnym zjazdem do wody. Bramą i wszystkim co się za nią znajduje opiekuje się klub Kraken. Jeśli chcemy przejechać przez bramę cofamy się do klubu Kraken (patrz dojazd) i tam za odpowiednią opłatą dostajemy klucz, a tym samym pozwolenie na nurkowanie.
Bilet wstępu dla nurków oraz osób towarzyszących 12 zł
Opłata za parkowanie - 5 zł
Za bramą są przygotowane wiaty, przenośna ubikacja, kominki do grila oraz drabinki i wybetonowane zejścia.

DRUGIE: zejście za darmo znajduje się ok. 50m na lewo od bramy. Zejście jest w miarę wygodne. Małym wąwozem prowadzi do miejskiej plaży.
WADY: Przy deszczowej pogodzie zejście jest śliskie i można nieźle pojechać. Samochód zostawia się zaraz przed siatką bez opieki, także wypadało by mieć kogoś do pilnowania. (zwłaszcza na nocne).Przy ładnej pogodzie na plaży jest dość ciasno.
ZALETY: Za darmo. Podczas tłoku za bramą, tutaj mamy w miarę luźno i mniej zmącona woda.

NURKOWANIE:

Ogólnie: Ładna przejrzysta woda, ciekawe skalne ścianki z nawisami. Cała masa zatopionych drzew z rybami baraszkującymi pomiędzy gałęziami. Duży fiat, autobus, trzy stoły szkoleniowe, szatnia, łódki, wiata, lustra, tablica pamiątkowa Papieża Jana Pawła II. Na 22m stale występuje osad z siarkowodoru. (śmierdzi zgniłymi jajami) Tzn. na przestrzeni 15cm widoczność spada praktycznie do zera. Na ok. 26m lekko ustępuje. Widoczność max 1m, zamulone dno.

Zdjęcia Zakrzówka przed zalaniem:
nurkowanie Kraków nurkowanie
Z opisem miejsc

Żeby znaleźć wymienione wyżej fanty na Zakrzówku. Wystarczy posłużyć się tylko jednym elementem nawigacyjnym. Na powyższych zdjęciach wyraźnie widzimy zjazd prowadzący w głąb zbiornika. Wzdłuż tego zjazdu prowadzi droga asfaltowa. (obecnie woda zaczyna się zaraz za pierwszym rozjazdem)

Stoły: Trzymając się cały czas lewej krawędzi drogi na gł. ok. 5m po lewej krawędzi drogi znajduje się pierwszy stół do szkolenia (duży)
Po drugiej stronie wiaty znajdującej się najbliżej drogi. Pomiędzy wiatą a kominkiem do wody wchodzi druga asfaltowa droga. Kontynuując nurkowanie wzdłuż tej drogi i mijając kilka słupków od ogrodzenia natkniemy się na mały stolik na gł. ok. 5m. Po kolejnych kilku (ok. 5-8) metrach nurkowania wzdłuż drogi zobaczymy trzeci duży stół, pomalowany na niebiesko.
Stoliki ułatwiają zrobienie kilku wstępnych ćwiczeń, bez podnoszenia mułu, zanim rozpoczniemy nurkowanie właściwe.
Wiata, czyli zwykła blaszana buda w której, możemy zorientować się jak wygląda nurkowanie w zamkniętej przestrzeni. Aby dotrzeć do naszej budki należy wcześniej odszukać niebieski stół (ten opisany jako trzeci). Jak dotrzemy do niebieskiego stołu według wcześniej podanych wskazówek, za stołem skręcamy w prawo i kontynuujemy nurkowanie w dół zbocza. Na ok. 11m powinniśmy napotkać szukaną budkę.
Fiat: Też znajduje się dokładnie na lewej krawędzi drogi na gł. ok. 7m (droga=asfalt. Nie zjazd)
Zakrzówek
Lustra ciekawe przeżycie zobaczyć samego siebie podczas nurkowania. 2 Lustra o kształcie prostokątnym, wymiary 2x1[m] ustawione są równolegle w odległości ok. 4 m od siebie. Możemy zobaczyć się z każdej strony. Nurkowanie do luster jest proste. Lustra znajdują się na drodze kilka metrów za fiatem.
Szatnia: znajduje się na gł. ok. 9-10m przy lewej krawędzi zjazdu.
Kraków
Autobus: znajduje się po prawej krawędzi zjazdu na gł. 18m. nurkowanie
Łódki. Są to 3 skorupy specjalnie zatopionych łódek. Aby do nich trafić nurkujemy wzdłuż prawej krawędzi grzbietu, na którym znajduje się droga. Jak znajdziemy się na głębokości 10m. Zanurzamy się na 15 m i kontynuujemy nurkowanie w tym samym kierunku. Po kilkunastu metrach powinniśmy znaleźć się nad półką z łódkami.
Tablica pamiątkowa Jana Pawła II. Granitowa tablica informująca o tym, że Papież pracował w tym kamieniołomie. Aby zobaczyć tablicę nurkujemy do wzdłuż prawej ściany na głębokości 7 m. Po ok. 5 - 10 min powinniśmy być na miejscu.

Klub Humbak zaprasza na kursy nurkowania, oraz nurkowanie na Zakrzówku ( Kraków ).

GALERIA ZAKRZÓWEK

DOWNLOAD
SKLEPIK
GG
|NURKOWANIE| |WYPRAWY| |NURKOWISKA| |GALERIE| |SZKOŁA| |LINKI| |DOWNLOAD| |SKLEPIK| || |HOME|